After joining a video production company, he gained experience in various video production sites as a production manager.
In the planning and production department, he is involved in the planning, composition and production of music videos, concert videos, commercials and corporate VPs. As an in-house director, he directs numerous works such as Hideaki Tokunaga's Kowarekake no Radio.
After starting his own video production company, he directed music videos for Every Little Thing, SPEED, DREAMS COME TRUE, Ayumi Hamasaki, Hikaru Utada, L'Arc-en-Ciel, and Morning Musume. , Aya Matsuura, Mariya Takeuchi, Tatsuro Yamashita, THE ALFEE, Yaen, BoA, AKB48, HKT48 and many other hit music videos. He directs TV commercials for the artist in charge, picture images for stage production, and concert recording.
In 1997 he produced about 100 music videos a year. Many awards.
TV commercials include panasonic LUMIX series, Takeda Pharmaceutical Benzablock series, Nissan Karina series, SRIXON "Ryo Ishikawa" and "Hideki Matsuyama" Z-STAR series, Toyota Hilux Surf His series, KOSE Visse series, Universal Studios Japan, etc.
Nissan's motor show video production in each country
He also works on CG works such as 4D theater images of theme parks and attractions using VR.
In addition to planning and directing video works, he is also engaged in work design that changes the work styles of creators and young people at local governments and universities.
映像制作会社入社後、制作進行として様々な映像制作現場で経験
企画演出部でミュージックビデオやコンサート映像、CMや企業VPなどの企画構成演出を手がける。社内演出として徳永英明「壊れかけのradio」など数々の作品を演出
映像制作会社を独立後、ミュージックビデオ ディレクターとして、Every Little Thing、SPEED、DREAMS COME TRUE、浜崎あゆみ、宇多田ヒカル、L'Arc-en-Ciel、モーニング娘。、松浦亜弥、竹内まりや、山下達郎、THE ALFEE、野猿、BoA 、AKB48、HKT48ほか、数多くのヒット曲のミュージックビデオを企画演出。担当アーティストのTVCMやステージ演出用映像、コンサート収録の演出
97年は年間約100本のミュージックビデオを演出 受賞歴多数
TVCMではpanasonic LUMIXシリーズや武田薬品 ベンザブロックシリーズ、Nissen 香里奈シリーズ、SRIXON 「石川 遼」「松山英樹」Z-STARシリーズ、TOYOTA ハイラックスサーフ シリーズ、KOSE Visse シリーズ、ユニバーサル スタジオ ジャパンなど
Nissanの各国モーターショー映像演出
テーマパークの4Dシアター映像、VRを駆使したアトラクション映像などCG作品を演出
映像作品の企画演出のかたわら、地方自治体や大学などでクリエイターや若者の働き方を変えるワークデザインなどを行う
poker face / YOU / Trust / WHATEVER / LOVE~Destiny~ / TO BE / Boys&Girls / A song for XX / appears / Fly high / vogue / Far away / SEASONS / SURREAL / M / evolution / NEVER EVER / Endless sorrow / Dearest / Daybreak / Free & Easy / Humming 7/4 / JEWEL / my name's WOMAN / fairyland / HEAVEN / RAINBOW / Sweet scar
1. 凄みを持つこと
直感的であり漠然とした『美しい』というコトにどれだけこだわれるか。企画も画質も光もカメラワークも芝居もそして仕上げも『美しい』にこだわらなければならない。そして何度も何度も試みてみよう。その凄みが更に作品を輝かす。
2. 本当にそれなのか?
演出方法にしても撮影方法にしても本当にそれでいいのか自問してみる。何がベストで何故それができないのか検証するコトを習慣づけることが大切である。決めつけは進化を止める。時には往生際が悪くなれ。
3. 人を操る
映像は「たった一人では作れない」ことを前提とする。演者や技術スタッフ、クリエイターなど沢山の人々の力を借りなければ到達できない極みがある。創造力の前に人を操れる力が大切。先ずは自分の周りの人々の心を掴めなければ人の心を掴む作品は作れないと考えればいい。
4. 新しいコトを常に考える
とにかく自分がやったことの無いことを一つは必ず入れる事。他人がやっててもいい。進化を止めるな。
5. 丁寧な仕事を心掛けること
職人である限り全てにおいて丁寧でなければならない。そして勿論、大胆さを忘れてはならない。スケールの大きな仕事になればなるほど大胆さと肌理細かさが求められる。映像表現のダイナミズムとは相反する行為かもしれないが、臆病者になることも大事。
6. 怠けるな
クリエイティブの最大の敵は「面倒臭い」という気持ちがはたらくことである。それは例え自分の心に無くても、スタッフの一人でもその気持ちを持ったら極みには到達できない。
7. 細かなところに神は宿る
例え誰も気づかない所でも徹底的に拘るべきだ。そこにクリエイティブの神が宿る。
8. 全てが作品だと思え
自分の手を離れていく制作物は全て作品だと思え。企画書や演出コンテ、SNSに載せる写真や文章も然りである。
1. to be terrifying
How much you can stick to the intuitive and vague "beautiful". The planning, image quality, lighting, camera work, acting, and finishing must all be "beautiful." And try again and again. The dreadfulness makes the work shine even more.
2. Is it really?
Whether it's the directing method or the shooting method, I ask myself if it's really good. It is important to get into the habit of verifying what is best and why it is not possible. Judgments stop evolution. Sometimes life gets worse.
3. Manipulate
The film is based on the premise that "it cannot be made by just one person." There is a limit that cannot be reached without the help of many people, including performers, technical staff, and creators. The ability to manipulate people is important before creativity. First of all, if you can't win the hearts of people around you, you can't make a work that grabs people's hearts.
4. Always think of new things
Anyway, be sure to include one thing that you have never done. Other people can do it. Don't stop evolving.
5. Keep in mind to work carefully
As long as you are a craftsman, you must be polite in everything. And of course, don't forget to be bold. The larger the scale of the work, the more bold and detailed the texture is required. It may be an act contrary to the dynamism of video expression, but it is also important to be a coward.
6. Don't be lazy
Creative's greatest enemy is the feeling of "troublesomeness." Even if you don't have it in your heart, if even one of the staff has that feeling, you can't reach the ultimate.
7. God is in the details
Even if no one notices, you should be thoroughly obsessed with it. The creative god resides there.
8. Think of everything as a work
Think of all creations that leave your hand as works. The same goes for proposals, production storyboards, and photos and texts posted on SNS.